راحیل کربلا

مشخصات بلاگ
راحیل کربلا
آخرین مطالب
دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ

مغز متمایز

                                                                         

درس دیروز در ارتباط با تمایز مغز بین دو جنس نر و ماده بود.تمایزی که در طول دوران تکوین شکل می گیرد و نهایتا در بدو تولد شاهد مغزی متفاوت بین مرد و زن خواهیم بود.

هرچند سایکولوژیست ها بر خنثی بودن مغز در بدو تولد معتقدند اما بررسی های فیزیولوژیک تفاوت های ساختاری را به نمایش می گذارد که به بعضی از آن ها اشاره  می کنم:

در طی دوران جنینی در جنین های پسر نیمکره راست و در جنین های دختر نیمکره چپ مغز به نسبت دیگری رشد بیشتری دارد. بنابراین مردان به دلیل غالبیت نیکره راست از توانایی محاسبات ، انجام امور فنی و درک مطالب عمیق بالا تری برخوردارند.همچنین سیستم بینایی به لحاظ تشخیص عمق و تطابق در مردان تخصص یافته تر است وقوی تر عمل می کند.

اما در زنان به جهت غالبیت نیکره چپ بعد احساسات قوی تر است.ضخیم تر بودن جسم پینه ای مغز ( رابط بین 2 نیمکره) نیز توانایی انجام دادن چندین کار به طور هم زمان و ظرافت در رفتار و حتی مهارت انجام حرکات موزون را در زنان بالا برده است.

درواقع اگر مردان تمایل به نگاه کردن و زنان تمایل به جلوه گری و طنازی دارند امر عجیبی نیست!چون ساختار فیزیولوژیک و آناتومیک مغز به نحوی ست که منجر به همین رفتار می شود.مانند رفلکس های گرسنگی!بنابراین طبیعت انسان اقتضاء  می کند که اینگونه عمل کند اما...

اما تحقیقات بر روی مغز پریمات ها ، خوکچه هندی و انواع رت و مایس نشان می دهد که مغز نر و ماده در این جانوران نیز به همین صورت شکل گرفته است!

پس اگر من انسان تنها بر اساس طبیعت خودم رفتار کنم ، چه تفاوتی با حیوانات خواهم داشت؟طبیعت مسخر اراده من است یا من اسیر دستان چیره ی او؟!

                           

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۴
راحیل کربلا

نظرات  (۵)

فیزیولوژی چی میگه!!.....این ینی زنهایی که سعی دارند رفتارشون مردونه باشه و کارهای مردونه انجام میدن، تکامل مغزشون اشکال داره؟؟
پاسخ:
بعـــله!
خیلی هاشون مغزشون مرد شکل گرفته.البته اینا اکثرشون مشکلات روانشناسیه
موفق باشید
قابل استفاده بود... همین فرمونو ادامه بدید :) مقدمه‌های علمی خیلی خوبی مینویسید... در اینجا هم بدیهیه باید مواظب باشیم افراط و تفریط نکنیم یعنی هم میشه خیلی طبیعت جسمی رو رها کرد و اسیر تمایلات شد و هم میشه اینقدر مسیر رو کج رفت که یک زن مدعی حقوق مردانه و برعکس بشه! در واقع به تربیت درست نیازمندیم...
پاسخ:
بله . البته اکثر تمایلات در راستای طبیعت جسمانیه.هرچند متاسفانه فیزیولوژیست ها معتقدند تمام تمایلات انسان نشات گرفته از ساختار مغز و اعصابه و روح رو به راحتی منکر می شوند.( از نطر خودشون قابل اثباته)
 ولی خب حداقل ما میتونیم این ها رو از هم تمیز بدیم.
منظورتون رو از کج رفتن مسیر متوجه نشدم! اما با لزوم تربیت صحیح کاملا موافقم.
باید دقت کنیم به حکمت آفرینش وویژگی های که خدای متعال در وجود زن و مرد گذاشته و به واسطه کنترل تمایلات نباید به جایی برسیم که به سرکوب کردن ویژگی های زنانه و مردانه منتهی بشه... یعنی طبیعت زن اصلا واسه کارهای سخت خلق نشده و این هنر نیست که ما یک زن رو که راننده تریلی شده به عنوان الگو توی تلویزیون کشور به تصویر بکشیم، منظورم این جنبه افراطش بود... الامراة ریحانه لیست بقهرمانه....
پاسخ:
بله درسته.الان متوجه منظورتون شدم.حق با شماست.باید این تمایلات رو جهت دهی کرد
ماه رجب آمد، دل این پیر جوان کرد…

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی